Berghem Sport - VOW MO17-1: 1-0

12 mei 2018

Vandaag wederom een uitwedstrijd op het programma, nu tegen Berghem Sport, een team wat nog mee doet in de race voor het kampioenschap. Onder de supportersschare stonden de meiden van NLC, onze tegenstander van afgelopen woensdag. Ze waren vrij en kwamen ons aanmoedigen, immers puntverlies voor Berghem Sport betekent meer kans op een kampioenschap voor NLC.

Na aankomst bleek dat de aanvang van de wedstrijd verlaat was omdat alle kunstgrasvelden bezet waren en ons veld pas rond twee uur vrij kwam. Het weer was lekker, dus eventjes tijd om te chillen voordat we aan de warming-up begonnen. Omdat Anja vandaag jarig was werd er een liedje gezongen voor de jarige job.

Aanvang wedstrijd, beetje onwennig op het kunstgras, maar na een kwartiertje wennen was dit ook onder de knie. We startte met het nieuwe systeem en ook hier bleek dat Berghem er niet goed raad mee wist. Er waren in deze eerste helft diverse kansen voor ons, maar deze werden niet omgezet in doelpunten. Iets meer vertrouwen in de ballen die vanaf het middenveld worden gegeven, meer 100% ervoor gaan en dan hadden deze kansen wel omgezet kunnen worden in goals. Tot de rust bleef het gelijk, de hitte straalde vanaf het kunstgras omhoog en je kon merken dat enkele meiden hier last van begonnen te krijgen. De voeten werden warm en de koppies kregen een diep rode kleur.  Er werd ons een penalty ontnomen, een duidelijke handsbal in het 16 meter gebied, maar de scheids zag het niet of wilde het niet zien. Laten we het maar op het laatste houden….

Rust, ranja en de puntjes op de i gezet omdat de linies te ver uit elkaar gingen lopen.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld en na een kwartier werd er wat rommelig uitverdedigd, Roos onze keepster, werd aangevallen, maar kreeg geen bescherming van de scheids en de bal die uit deze scrimmage kwam, viel met wat geluk voor de voeten van een Berghem speelster. Ze wist er wel raad mee en scoorde de 1-0. Protesten van onze zijde hielpen niet, natuurlijk niet….

Omgeschakeld, extra speelster mee in de voorhoede, we kregen nog wel kansen, maar zoals zo vaak de laatste tijd, werden deze niet omgezet in een doelpunt. We namen nog meer risico, 1 op 1 achterin, doorschuiven, maar ook dit mocht niet baten zodat Berghem Sport de drie punten bij kon schrijven waardoor het kampioenschap nog open blijft.

Na afloop stond Anja klaar met lekkere ijsjes en een zak chips voor diegene die geen ijsje lustte. Deze gingen er in als koek. Na het douchen vroeg Roos waar ze een klacht kon indienen bij de KNVB, ze vond nog steeds dat ze als keepster werd aangevallen en vond het tegendoelpunt dus onterecht. De scheids was allang naar huis en het digitaal wedstrijdformulier was al verzonden, dus hier kon geen klacht meer ingediend worden. Toch wilde Roos haar gelijk halen en na diverse keren aangegeven te hebben dat ze dan naar het wedstrijd secretariaat ging, bleef het uiteindelijk hierbij en ging ze al mopperend mee de auto in voor de terugreis.

Toch siert het je Roos en om je toch een beetje op gang te helpen bij deze een stukje uit het klachtenreglement van de KNVB:

Artikel 2 Het indienen van een Klacht

1. Een Klacht kan worden ingediend bij:

a. De desbetreffende districtsmanager indien het een Klacht betreft ten aanzien van een Beklaagde die (al dan niet op vrijwillige basis) werkzaamheden verricht voor en onder verantwoordelijkheid van dit district.

b. De directeur van de sectie amateurvoetbal indien het een Klacht betreft ten aanzien van een Beklaagde die (al dan niet op vrijwillige basis) werkzaamheden verricht voor en onder verantwoordelijkheid van de sectie amateurvoetbal van de Bond, doch alleen voor zover deze Klacht niet kan worden ingediend bij de desbetreffende districtsmanager, als bedoeld onder sub a van dit artikel. 

c. De directeur betaald voetbal indien het een Klacht betreft ten aanzien van een Beklaagde die (al dan niet op vrijwillige basis) werkzaamheden verricht voor en onder verantwoordelijkheid van de sectie betaald voetbal van de Bond.

d. Het bondsbestuur indien het een Klacht betreft ten aanzien van een Beklaagde die (al dan niet op vrijwillige basis) werkzaamheden verricht voor en onder verantwoordelijkheid van de Bond, doch alleen voor zover deze Klacht niet kan worden ingediend bij de instanties/personen zoals genoemd onder de sub a, b of c van dit artikel. 

2. De onder a tot en met d bedoelde instanties/personen worden hierna ieder afzonderlijk: “Klachteninstantie” genoemd.  

Klachtenregeling  KNVB 

3. De Klacht dient te zijn gedateerd en bevat ten minste:

a. Een duidelijke omschrijving van de Klacht;

b. De Klachteninstantie;  

c. De (naam van) Beklaagde;  

d. De naam, het adres en de woonplaats van Klager; 

e. Het lidmaatschapsnummer van de KNVB van Klager; en  

f. Een handtekening van Klager (ook in het geval van een klacht per e-mail of per fax). 

4. Indien een Klacht niet aan de juiste Klachteninstantie is gericht als in artikel 1 is weergegeven, dan zal de Klachteninstantie die de Klacht heeft ontvangen de Klacht zo spoedig mogelijk naar de juiste Klachteninstantie, als bedoeld in artikel 1, doorgeleiden.

 Voor het complete verslag verwijs ik je door naar:

http://bin617-02.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Klachtenregeling%20KNVB.pdf

Succes, supporters nog bedankt voor jullie komst en steun. Ook de meiden van NLC, bedankt voor jullie support en succes tegen Berghem. Natuurlijk, ook Berghem succes tegen NCL.

Groet,

Maico

Afbeeldingen

Archief Terug